What the what the uses for

It's all about me and my love . Together, till the end of our life

Saturday, April 20, 2013

Mamoo

Dengan bermulanya di facebook pada tanggal 9 dec 2012. Lokasi aku di bangkok thailand, dan si dia di kuantan pahang. entah macam mana aku boleh terlayan dia. entah la, waktu tu tengah bosan kot. Dengan keadaan waktu tu aku betul betul down disebabkan seorang perempuan juga. Lupakan.. straight to the title.. Bila dia start je im, hati aku rasa ok je mcm manusia biasa.. tapi lama kelamaan hati berubah.. Borak-borak dan terus borak sehingga lah aku sendiri yg terjatuh hati dengannya.. cair kot mase tu. Hati mcm justin bieber lol! . Aku rasa mcm baru.. mksud aku, cinta pertama? erm.. taktahu la.. tapi yang pasti waktu tu memang aku tolak semua perkara. yang gilanya, waktu tu aku snggup jalan kaki 10 km dari sekolah ke town nak cari wifi dkat krung thep. Bila dpt je wifi terus la borak.. rasa mcm tak sabar nak balik. Status facebook dia busy tnye tentang birthday present dia. of coz my mind think about her birthday date kan. Terima kasih dkat kawan aku seorang ni yang bersusah payah lyn kerenah aku dan the most, tell about her birthday date.. bukan ape, aku cari tapi tak jumpe.. her fb details pun tak tulis.. susah nak cari, bila aku tanye si dia, dia jawab " u cari sendiri" :/ . Sehinggalah satu hari dimana aku ade tugas di kuala lumpur, show dkat sana.. dan hari tu jugak adalah harinya.. . Aku tahu dia dalam bas on the way ke ipoh for cuti 2-3 days je.. aku pulak dkat kl.. dan pada malam tu jugak.. kwn aku seorang ni msj.. "Bro, dh propose belum?" Aku terfikir sejenak, "nak ke taknak?" . aku dengan berani propose dia.. tak sweet pun sbb waktu tu mmg cdg nak call tapi aku disekelilingi dengan kawan2ku yang tidak reti duduk diam.. haha. Sebelum tu, aku wish birthday dia pukul 11.45pm, dan dia kata akulah org yang pertama.. agak teruja mse tu.. seronok.. haha. Dan tepat 5.14am pada hari jumaat.. aku dan dia bersama. Alhamdulillah segalanya ok mase tu.. cuma aku agak kekok.. entah kenape.. rasa mcm aku tak sesuai dengan dia. dia tu cantik, lengkap segalanya.. dan aku? entah la.. . tapi aku sentiasa fikir jodoh tuhan tentukan, kita cuma merancang. Kami bersama.. tapi kami tak berjumpa!. Sounds weird but, i think the best way we need to meet each other.. . Pada waktu tu juga , kami berjumpe di Ipoh Parade.. . 1st time i saw her, is just like im falling.. haha.. seriously.. ingat di fikiran, waktu tu dia depan watson.. entah la ape yang bermain difikiran si dia. Mse tu jugak memang agak malu la.. seriously malu tahap yang tak pernah aku malu selama ni.. aku bukan jjenis yang macam tu.. haha. Our first date was really awesome for me.. but i dont know her.. mungkin apa yang bermain difikiran nya adalah "aku ni seorang yang pendiam" dan "segan" . Baru first meet kan? 2nd? 3rd? who knows? :) . Kami bahagia, walaupun aku tahu dan aku dpt rse sesuatu yang kurang enak berlaku.. . Hingga la pada suatu hari, aku terpakse lepaskan dia walupun hati ku tak rela.. maaf, sebab aku taknak memaksa. aku bukan jenis yang mcm tu.. aku hormat keputusan si dia. aku tahu keadaan dia selama ni.. sama mcm apa yang aku rasa.. kami sama. tetapi aku kuat, lelaki kan, perempuan plak, ye aku faham ape yang mereka rase bila ditinggalkan. Sebab itu, aku memang tak suka mainkan perasaan orang yang aku cinta. Karma tetap akan berlaku.. hanya masa menentukan. Tentang si dia, aku tak ade perasaan bermusuh, marah, benci dan sebagainya.. tetapi aku respect dia.. aku kagum tengok dia.. kuat dan sangat mmberi inspirasi kepada oranag yang di luar sana.. walaupun dia seorang perempuan biasa tapi hatinya tabah, walaupun dia tak bersama dengan aku lagi tetapi hati aku berat nak tahu tentang perkembangan dirinya. Ade kawan aku kata aku ni "batak" . Aku bukan mcm tu, aku cuma taknak bermusuh.. aku cuma nak segalanya nampak tenang.. aku taknak dia fikir dia bersalah. Sebab aku taknak orang pening sebab aku. Alhamdulillah sekarang dia dah habis program asasi.. selamatlah segala-galanya.. aku stalker dia haha.. . Hati tipu la kata tak sayang, tipu la kata tak rindu.. tapi aku msih boleh bertahan... seperti mana yg aku kata tadi, "kita hanya boleh merancang, tuhan tentukan". Bila aku fikirkan kembali ada sebab dia buat keputusan mcm tu.. aku faham sgt apa yang dia fikir.. aku pun mcm tu juga, tapi perkara dah pun berlalu.. kita tak boleh under balik masa lampau. Kadang2 aku fikir, aku ni jenis yang mengongkong ke? . but "sometimes i get angry because i care and love!" . Aku bukan jenis yang sesuka hati marah perempuan. Yes, I admit it, aku memang jenis yang panas baran. Tapi aku respect golongan yang bernama wanita.. Entah la, macam mana jalan ceritanya.. rasa agak menarik jalan ceritera hidupku yang diatur oleh Allah swt.. . Lelaki suka pandang perempuan manis, cantik, menawan.. tak kurang dengan perempuan sama juga, suka pandang lelaki yang handsome, macho dan lengkap segalanya.. . tapi kepada sesiapa yang baca cerita ni.. jaga la pasangan anda sbaik yang mungkin. forget about your past.. forget about your face! macho ke tak macho ke janji hati mesti ikhlas.. . kita tak sekacak nabi yusuf.. sudah tertulis, dia merupakan makhluk allah yang paling kacak dia dunia.. . tapi ingat, segala perkara yang kita buat ingat risikonya.. senang kata sedar diri tu. Perempuan bukan sekuntum.. tapi yang sekuntum itu yang menarik bagi kita, ikhlas.. terima seadanya diri mereka, hormat.. insyallah.. Tentang diri aku, sejujurnya aku masih berharap, maaf biar tuhan tentukan..

No comments:

Post a Comment